ხელოვნების წრე (დაწყებითი5–6)



 ანაცხადი  საწრეო მუშაობის შესახებ
სსიპ ხულოს მუნიციპალიტეტის 
სოფელ დიოკნისის საჯარო  სკოლის  დირექტორს
ბატონ რევაზ    ძირკვაძეს
ამავე სკოლის ხელოვნების  პედაგოგის
ასლან ძირკვაძის

განცხადება

2019-2020 სასწავლო  წლის დასაწყისიდან დიოკნისის საჯარო  სკოლაში შეიქმნა  ხელოვნების წრე  დაწყებით საფეხურზე 5-6 კლასებში. 
წრის მუშაობის  მიზანია  მოსწავლეებში შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება.
მოსწავლეებს გაუღვივდებათ ხელოვნების საგნისადმი სიყვარული, არაფორმალური განათლება ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში თავისუფალი აზროვნების ჩამოყალიბებას. მოსწავლეები ხატვაში მიღებულ ცოდნას გამოიყენებენ სხვა სიტუაციაში რეალურ ცხოვრებაში მათ შეეძლებათ გამოხატონ მათი აზრი ხატვით.

გთხოვთ  დამრთოთ  ნება განვახორციელო  აღნიშნული  საქმიანობა.


















ხელოვნების წრე __ ,,ფერთა გამა’’
განცხადება
დიოკნისის საჯარო სკოლაში 2019 წლის 17 სექტემბრიდან  ფუნქციონირებს  სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების წრე: ,, ფერთა გამა- მე-5– 6 კლასის მოსწავლეებისათვის.
ხელმძღვანელი- ასლან ძირკვაძე
წრის დასახელება და მოკლე დახასიათება
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების წრის- ,,ფერთა გამა’’–ს მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება, მრავალმხრივი შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების გამოვლენა, განვითარება და ხელშეწყობა. წრის გკვეთილებზე მოსწავლეებს ეძლევათ შესაძლებლობა დამოუკიდებლად აირჩიონ კონკრეტული ხერხი, სამუშაო მასალა, თემა, სიუჟეტიდა .. , რაც მნიშვნელოვანია მათი შემოქმედებითი თვითგამოხატვის, თვითრეალიზაციის, თვითაქტუალიზაციისთვის. მოსწავლეები უკეთ შეისწავლიან ფერწერას, გრაფიკას, იმუშავებენ სხვადსხვა ტექნიკასა და ჟანრში. შეისწავლიან ქართველ და უცხოელ მხატვართა შემოქმედებას. მონაწილეობას მიიღებენ როგორც სასკოლო ისე საქალაქო და საერთაშორისო გამოფენებსა და ღონისძიებებში. ჩართულები იქნებიან სხვადასხვა პროექტებსა და აქტივობებში.
წრეში გაერთიანებული არიან დაწყებითი  და საფეხურის მოსწავლეები . წრეს დათმობილი აქვს ექვსი აკადემიური საათი, აქედან სამშაბათი , ხუთშაბათი და მეცადინეობები ტარდება 15.00 გაკვეთილის ხანგრძლივობა 1აკადემიური საათი.
ხელმძღვანელი- ასლან ძირკვაძე
კომპონენტები
ინსტრუქცია
1
სასწავლო საგნის სახელწოდება
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
2
საშუალო განათლების საფეხური(დაწყებითი,საბაზო,საშუალო)
დაწყებითი  და საბაზო
3
სწავლებისკლასი
56 კლასი
4
სასწავლო საგნის საათების ხანგრძლივობა
I-II სემესტრი
5
სასწავლო საგნის სტატუსი
სავალდებულო
6
მასწავლებელი
ასლან ძირკვაძე
7
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
მოსწავლე ნამუშევრებში იყენებს სხვადასხვა ტიპის ხაზს, ფერების შეზავებით იღებს ახალ ფერებს, ქმნის სხვადსხვა ჟანრში ნახატებს, ირჩევს მისთვის სასურველ კომპოზიციას. იყენებს სხვადასხვა ტექნიკას და მასალას, ნამუშევარში ასახავს მიღებულ შთაბეჭდილებებს გამოსახავს წარმოსახვით გარემოს, ხატავს ლიტერატურულ ნაწარმოების პერსონაჟებს და ეპიზოდებს.
8
სასწავლო კურსის მიზნები
ვაზიაროდ ბავშვები სახვითი ხელოვნების ანბანს.
9
სასწავლო კურსის ამოცანები
სახვითი ხელოვნების ნიმუშების გაცნობა ,ნიჭიერი ბავშვების გამოვლინება.
10
საგნის მნიშვნელობა
გავაცნოთ ბავშვებს ქართული და მსოფლიო ხელოვნების ნიმუშები.
11
სასწავლო დისციპლინის ფორმატი(სწავლების მეთოდი)
გაკვეთილი, გამოფენა .
12
სწავლების შედეგი
შედეგი მიღწეული იქნება, თუ ბავშვს ავუმაღლებთ სილამაზის შეგრძნებას და განუვითარებთ გემოვნებას. ასევე მრავალმხრივ შემოქმედებით უნარ-ჩვევებს.
13
სასწავლო კურსის შეფასება
შემოქმედებითობა,ჯგუფში ეფექტური მუშაობა.
14
რესურსები
აკვარელიპასტელიგუაში, თიხა,ბისერი, ფერადი ფანქრები , ფერადი ფურცლები, წებო, მაკრატელი.
საწრეო მუშაობის პროგრამა

VIკლასი
1.
ზამთრის არდადეგების შთაბეჭდილებები
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
2.
პეიზაჟის სახეობები
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
3
აპლიკაცია თემაზე ნატურმორტი
1სთ
ფერადი ქაღალდები მაკრატელი წებო
4.
შორს და ახლოს
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
5
ხატვა თავისუფალ თემაზე
1სთ
ფერადი ფანქრები ალბომი და საშლელი
6
დარია თუ ავდარია
1სთ
პლასტელინი და მუყაო
7
წელიწადის დრონი
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
8
ხატვა თემაზე ექსკურსია
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
9
პორტრეტის ხელოვნება
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
10
რა გვიამბობს პორტრეტი
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
12
აპლიკაცია პორტრეტი
1სთ
ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი
13
ადამიანი და სამყარო
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
14
პეიზაჟი
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
15
ნატურმორტი
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
16
ხატვა თემაზე ნატურმორტი
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
17
არქიტექტურა და საოცრებები
1სთ
ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი
18
ჩვენი ქალაქი
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
19
ხატვა თემაზე მოდის ზაფხული
1სთ
ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
მოსწავლისკითხვარი
გვარი,სახელი  ---------------------------------------------
1.      დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია წრის შექმნის შესახებ?
_____________________________________________________
2.      საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში?
_____________________________________________________
3. საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო  თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
_____________________________________________________
4.      იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
_____________________________________________________
5.      რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეომუშაობას?
           1    2    3    4    5    6    7    8    9    10



მშობლისკითხვარი
გვარი,სახელი ----------------------------------------------
1.      დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია წრის  შექმნის შესახებ?
______________________________________________________
2.      საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში თქვენს შვილს?
______________________________________________________
3.      საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არასაინტერესოდ მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?
______________________________________________________
4.      იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო მოსწავლეთათვის?
______________________________________________________
5.      რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
           1    2    3    4    5    6    7    8    9    10

სსიპ ხულოს მუნიციპალიტეტის სოფელ დიოკნისის
საჯარო სკოლის დირექტორს ბატონ რევაზ ძირკვაძეს
ამავე სკოლის ___კლასის მოსწავლის
______________________________
მშობლის _________________________________

გ   ა    ნ    ც    ხ    ა    დ    ე    ბ    ა

ჩემი ინფორმაციით სკოლაში  7--9 კლასში, გაიხსნა ხელოვნების წრე  
„ ნორჩი მუსიკოსი“. სურვილი მაქვს ჩემმა შვილმა იაროს ამ წრეზე და მიიღოს სათანადო განათლება.



მშობელი: ________________________

თარიღი:  ________________________
   






                              სემესტრის(1-ლი) განმავლობაში საწრეო მუშაობის რეფლექსია

2019-2020 სასწავლო წლის პირველი სემესტრის განმავლობაში დიოკნისის  საჯარო სკოლაში მუშაობდა ხელოვნების წრე    წრეში გაერთიანებული იყო 7-9კლასის მოსწავლეები.მეცადინეობა ტარდებოდა ორ კვირაში ერთხელ ,მეცადინეობის ხანგრძლივობა 1 საათი.მეცადინეობის განრიგი და თემები გაწერილი იყო განსაზღვრულ დროში.
წრის შექმნის მიზანი იყო მოსწავლეებში შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება, მოსწავლეებსი კრეატიული უნარების განვითარება და იმ ნიჭის აღმოჩენა რაც ფარულად თითოეული მოსწავლეშია დამალული ,განსაკუთრებით  კი ხელოვნების ნიჭი

.გადმოცემის ,შემოქმედებითი უნარების განვითარება ,ეროვნული თვითშეგნების ამაღლება იყო ასევე მთავარი იდეა ამ წრის შექმნის.წიგნიერების დონის ამაღლება.კითხვის უნარ-ჩვევების,კითხვის სტრატეგიების დაუფლება.


აღსანიშნავია ,რომ წრე შეიქმნა მოსწავლეთა ინტერესებსა და მიდრეკილებების გათვალისწინებებით,ამავე დროს ის ემსახურებოდა იმ უნარ-ჩვევების განვითარებას და გაუმჯობესებას,რაც სასწავლო პროცესში ხელს შეუწყობს მათ ცოდნის გაღრმავებაში,თვალსაწიერის გაფართოვებაში.ისინი ენთუზიაზმით ასრულებდნენ მიცემულ დავალებებს.მათ ჰქონდათ სისრულისა და საკუთარი მიღწევებიდან გამომდინარე თვითრწმენის განცდა .
ჩემთვის, როგორც პედაგოგისათვის .სტიმულის მომცემი იყო მოსწავლეებთან მუშაობა,დიდი პასუხისმგებლობით და მონდომებით ვეკიდებოდი ამ საქმეს,ვმუშაობდი მოსწავლეებთან ერთად და მათაც ვაძლევდი მოტივაციას შექებითა და დადებითი შეფასებით,რათა მეტი ენთუზიზმით ჩართულიყვნენ საწრეო მუშაობაში.
იყო ხარვეზებიც ,ყველა მოსწავლე თანაბარი პასუხისმგებლობით არ ეკიდებოდა მიცემულ დავალებებს ,ან ასრულებდნენ უხარისხოდ.
საწრეო მუშაობამ ხელი შუწყო საგნის უფრო ღრმად შესწავლას, განუვითარდათ შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები,მათ განსაკუთრებით  მოსწანდათ ფანტაზიის გაკვეთილები. .მათთვის უფრო საინტერესო და მიმზიდველი გახდა საგანი და გაუღრმავდათ საკუთარი თავის რწმენა,როცა კარგად შესრულებულ ნამუშევარს წარადგენდნენ აუდიტორიის წინაშე,ხდებოდნენ  უფრო თავდაჯერებულნი და მობილიზებულები.მოსწავლეებმა გამოთქვეს სურვილი და მზაობა მეორე სემესტრშიც  გაგრძელდეს საწრეო მუშაობა და  ისინი ხალისით ჩაერთვებიან ამ პროცესში.





No comments:

Post a Comment